October 14, 2013

Μαμά, πεινάω. Μαμά, φοβάμαι. Μαμά-γερνάω-μαμά.


  • Ή αλλιώς "Εξομολογήσεις μιας γερασμένης έφηβης"
  • Ή αλλιώς "Τα χρονικά μιας γκαντέμικης ζωής"
  • Ή αλλιώς "Ο-έρωτας-δεν-με-πάει-και-τα-συναισθήματα-είναι-αμοιβαία"


Και έπειτα από δύο εβδομάδες ξεπαγιάσματος, μιας και το φθινόπωρο έκανε ιδιαίτερα γρήγορα αισθητή την παρουσία του, αφού κατάφερα να μείνω υγιέστατη, γύρισε ο Τζίζους και με εφτυσε στη μάπα λέγοντας κάτι σε φάση "Ετσι είσαι συ?" και ο καιρός άλλαξε απότομα κέφια, με αποτέλεσμα ο οργανισμός μου να πάθει αμόκ σε φάση "Ο ΜΑ ΓΚΑΝΤ, ΓΟΥΑΤ ΔΕ ΦΑΚ" και να είμαι ένα τριήμερο με ζαλάδα, πυρετό, μυγκζούλες και βήχα.


//Ανάσα


Και περίοδο.


//Αναστεναγμός


Αυτό έγινε βέβαια αφού πέρασα το μεγαλύτερο μέρος των γενεθλίων μου κλαίγοντας και ψάχνοντας για τη γάτα μου η οποία εντέλει ευρέθη κλειδαμπαρωμένη στην αποθήκη του γείτονα, αφού κλειδώθηκα έξω απ' το σπίτι και αφού έκανα τη χάρη να ανοίξω το μαγαζί μιας περίεργης, που αργότερα έμαθα ότι ήταν -μετα συγχωρήσεως- κωλόμπαρο, γιατί ήταν λέει προληπτική σε κάτι τέτοια.
Αλλά αυτά είναι ολίγων περιττά, οπότε γυρνάω πίσω στο θέμα γενεθλίων, μιας και έφυγα κι επίσημα απ' τη φάση τιν. Ναι μπήκα στο τουέντι ανάθεματηνώρα. Το θέμα είναι ότι δεν είναι σαν τις άλλες φορές. Θέλω να πω, δεν είναι μόνο η σκέψη ότι μεγαλώνω. Αυτή τη φορά το νιώθω πραγματικά. Το βλέπω. Στη συμπεριφορά, στις υποχρεώσεις, στις πράξεις, στις σχέσεις. Έχω βάλει πολλά πράγματα σε τάξη και τα έχω πάρει στα σοβαρά, παρά το γεγονός ότι ακόμα η βαριά αίσθηση της ευθύνης με κάνει να θέλω να ρίξω το κορμί μου κάτω απ' τον λόφο Ξενία.
Και, μεταξύ μας τώρα, πήγα και στην εφορία. Ας το παραδεχτούμε. Δεν γίνεται να πας στην εφορία και να μην χάσεις το παραμικρό ίχνος παιδικότητας που σου είχε απομείνει. Μπαίνεις για πρώτη φορά στα γραφεία της εφορίας και βγαίνεις Ενήλικας. Είναι σαν το σεξ ένα πράγμα. Σου παίρνουν την παρθενιά. Μεταφορικά μεν. Ή και κυριολεκτικά. Δεν ξέρω, δε θυμάμαι, είναι μια εμπειρία που θέλω να ξεχάσω.
Τελος πάντων, η μόνη ένδειξη ανευθυνότητας που έχω δείξει ως τώρα είναι πριν καμιά βδομάδα που, σε μια στιγμή σούρας και αδυναμίας, υιοθέτησα ένα σαλιγκάρι που βρήκα στο μπαλκόνι μου. Αυτό το θυμήθηκα σήμερα όταν πήγα να βάλω πλυντήριο. Ναι, εκεί βρήκα το σαλιγκάρι. Μάλλον δεν ήμουν έτοιμη για δεύτερο παιδί.


//Διάλειμμα για τσιγάρο


Είχα και κάτι υποψίες ως τώρα ότι ο ξεβράκωτος, φτερωτός δαίμονας με τα βέλη με μισεί, αλλά τώρα είμαι σίγουρη μιας και άμα το καλοσκεφτείς θα μπορούσε άνετα να στέκεται μπροστά μου κρατώντας ένα πλακάτ σε φάση: 


.Ι.  <----ΚΑΤΣΕ ΠΑΝΩ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ


Γιατίγιατίγιατί δεν μπορώ να τα βρω με έναν φυσιολογικό άνθρωπο?
Ο ένας θα είναι κοκάκιας.
Ο άλλος θα είναι μες τα ψυχολογικά.
Ο παράλλος θα έχει σχέση.
Ο παρα-παραλλος θα είναι 7575 χιλιόμετρα μακριά.
Αλλά αυτή τη φορά είναι τόσο τέλεια, γαμώτο.
Είναι τόσο ωραία.
Είναι τόσο υπέροχα.
Και είμαι συνεχώς σε αναμμένα κάρβουνα ότι γίνει ένα μπαμ και θα καταστραφούν όλα.
Ότι εγώ θα δειλιάσω και θα κάνω πίσω.
Ότι οι καυγάδες μας θα γίνουν σοβαροί.
Ότι θα μαθευτούν πράγματα.
Ότι θα κουραστεί με την κατάσταση με πρώην μου και θα επέμβει.
Δεν θέλω να τα σκέφτομαι αυτά.
Εγώ θέλω να χαζεύω τα βράδια το λιμάνι και τα πλοία να πηγαινοέρχονται, μέχρι να έρθει.


Ματαιώνομαι.


Ίσως καταλήξω γριά, με εφτά γάτες και ένα άλμπουμ με τους άντρες τις ζωής μου, που μέσα θα προσπαθώ να δικαιολογήσω την ανθρωποφοβία μου, την εν μέρη μισανθρωπία μου και τον φόβο της δέσμευσης.


Ή εντέλει θα γίνω ένας θηλυκός Morrissey.




7 comments:

  1. nomizw pws ta eikosta sou
    genethlia htan mia apodeixh ston
    eauto sou oti pleon wrimases k sta
    xartia. kalh epomenh dekaetia :-D

    ReplyDelete
  2. Μια από τα ίδια, + πονόλαιμος.

    Όταν μπήκα στα είκοσι με έπιασαν τα υπαρξιακά, πιο πολύ απ'ότι συνήθως. Πάντως το ότι η υπευθυνότητα και η ωριμότητα συνδέονται με την ηλικία, είναι λάθος αναγωγή στο επιχείρημα πως ηλικία (ευρεία χρονολογική υπόσταση) + εμπειρίες (μεταβλητές στον παράγοντα χρόνο) = ωριμότητα (σωστή αντιμετώπιση ή γνώση της αντιμετώπισης άλλων μεταβλητών), με την έννοια ότι οι περισσότεροι ξεχνάμε την δεύτερη προκείμενη του επικειρήματος και πηδάμε κατευθείαν στο συμπέρασμα. Αν με ρωτούσες όταν ήμουν 12 να περιγράψω τον εαυτό μου στα 22, άστο, τελείως άλλη εικόνα. Ακόμα έφηβη νιώθω.

    Ρε συ, μην τα σκέφτεσαι έτσι τα πράγματα, πολλή ανάλυση για το τίποτα. Γαμάς το κεφάλι σου όταν προσπαθείς πρακτικά να ζήσεις την στιγμή ενώ παράλληλα την έχεις ζήσει και ξαναζήσει και υπεραναλύσει στην φαντασία σου. Όταν σκέφτεσαι κάτι 24/7 το νερώνεις, το διαλύεις, το κάνεις να χάσει την λάμψη του και θαμπώνει από την χρήση. Έτσι ναι, θα βαρεθείς. Αλλά γιατί να βαρεθείς; Τόσοι και τόσοι σε έχουν κάνει να βαρεθείς, την έχεις ζήσει την εμπειρία, οπότε προχώρα, ζήσε κάτι άλλο, ζήσε την σχέση. Και αν σου γαμηθεί και πάλι η ψυχή σιγά, ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά θα είναι, αλλά τουλάχιστον θα έχεις ζήσει στ'αλήθεια.

    Άιντε, μαζώχα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η ωριμότητα είναι ένας όρος που γενικότερα ψιλοφοβάμαι να χρησιμοποιώ. Είναι πολύ υποκειμενική έννοια για μένα, μιας και με όσους το έχω συζητήσει το θέμα την αντιλαμβάνονται κάπως αλλιώς.
      Τους τελευταίους μήνες, όσες υποχρεώσεις έχω ως φοιτήτρια και άτομο που μένει μόνο του, καταφέρνω να τις βγάζω εις πέρας. Και μου φτάνει. Είναι μικρό μεν, αλλά ως τώρα δεν ήμουν σε θέση να φερθώ υπεύθυνα για το παραμικρό.

      Αχ. Δε νομίζω να προτρέχω. Δεν ξέρω. Απ' την προηγούμενη φορά που είχαμε ανοίξει συζήτηση, έφαγα πολύ δυνατά τα μούτρα μου. Άσχημα δυνατά. Και απλά πήρα απόφαση ότι τα παιχνίδια και ο μαζοχισμός δεν είναι για μένα (στην τωρινή μου φάση έστω) και απλά θέλω κάτι όμορφο, που επιτέλους να μου κάνει καλό. Και να το λοιπόν, ήρθε. Και ακριβώς επειδή είναι κάτι καινούριο, τείνω να το υπεραναλύω για να το χωνέψω, αλλά μόνο τις στιγμές που νιώθω ανασφαλής. Και ευάλωτη. Σαν τον Παντελίδη.

      Delete
    2. Με την αναφορά του Παντελίδη, ένα ρίγος διαπέρασε την ραχοκοκκαλιά μου...

      Εφόσον κρατάς το μικρό βιταμάκι ζωντανό, είσαι μια χαρά. Τώρα το οτι έφαγες τα μούτρα σου, συμβαίνει. Φαντάζομαι με το άτομο που μου έλεγες το καλοκαίρι; Εν τοιαύτη περιπτώση, δεν ξέρω αν είναι η περίοδος ή το άτομο που σου βγάζει διαφορετική αντιμετώπιση, ίσως είναι και τα δύο. Εφόσον έχεις βρει κάτι καλό, ζήστο όσο κρατήσει. Χαίρομαι που φαίνεσαι χαρούμενη με αυτόν τον άνθρωπο, όχι, αλήθεια! Είναι ωραία η "αλλαγή".

      Delete
    3. Παρεπιπτόντως.

      ΓΑΜΩ ΤΟ ΚΕΡΑΤΟ ΣΟΥ ΜΕ ΤΟ "PROVE YOU'RE NOT A ROBOT".

      Είμαι μεγάλη γυναίκα, δεν μπορώ να ξεχωρίζω τις ψυχεδελικές γραμματοσειρές που μου βγάζει κάθε φορά, και να πατάω refresh 10 φορές για να καταλάβω τι λέει ώστε να ποστάρω σχόλιο. >.<

      Delete
    4. Δεν γίνεται να αναφερθεί ο Παντελίδης και να μην σε διαπεράσει ρίγος. Πρέπει να κατοχυρωθεί ως ένας νέος νόμος της φυσικής.

      Το Βιτάμ είμαι 80% σίγουρη ότι μένει μαζί μου από φιλότιμο. Είναι πολύ πιο ανεξάρτητη από εμένα και άνετα θα με παρατούσε για τη γειτόνισσα που αφήνει φαγητό ΚΟΝΣΕΡΒΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ για ΟΛΕΣ τις γάτες της γειτονιάς κάθε μέρα. Το καλό μου. Με αγαπάει καταβάθος.

      Ναι ναι, εκείνο το γαμήδι το άτομο. Χαίρομαι που άλλαξα προς το καλύτερο, ωστόσο δεν μπορώ να αναθεματίζω το ότι έπρεπε να συμβεί κάτι κακό για να μπω σε μια τάξη και να εκτιμήσω κάποια πράγματα,

      Αχ αυτές οι ψυχεδελικές γραμματοσειρές. Και κάθομαι συχνά στο πισι χωρίς γυαλιά και κάθε φορά νιώθω ότι παίζω σε σπλάτερ, μιας και μου βγαίνουν τα μάτια όξω μέχρι να τις αποκρυπτογραφήσω. Και εν τέλει, όταν το πληκτρολογείς λάθος θα έπρεπε να ποστάρει το σχόλιο. Γιατί μόνο ρομπότ θα μπορούσε με τη μία να αναγνωρίσει τέτοια ορνιθοσκαλίσματα.

      Delete